soldiership

  • ۰
  • ۰

توافقنامه

کارشناسان , تصاویر یک برنامه موشک‌های بالستیک سعودی را پیشنهاد می‌کنند

در این تصویر , تصویری ماهواره‌ای , یک پایگاه موشک‌های بالستیک ضد هوایی عربستان‌سعودی و تاسیسات آزمایشی در خارج از عربستان‌سعودی , عربستان‌سعودی دیده می‌شود . ( عکس از آزمایشگاه‌های سیاره از طریق ap )

ادامه جدول

اخبار مربوط به آسوشیتد پرس

دبی , امارات‌متحده‌عربی - - به نظر می‌رسد که پایگاه نظامی عمیقی در داخل عربستان در حال آزمایش و احتمالا ً ساخت موشک‌های بالستیک , کارشناسان و تصاویر ماهواره‌ای است .

بیشتر افزایش خطرات برای هر برنامه , نظرات ولیعهد قدرتمند عربستان‌سعودی , محمد بن سلمان است که سال گذشته گفت که اگر ایران بخواهد سلاح‌های هسته‌ای را توسعه دهد تردید نخواهد کرد . موشک‌های بالستیک می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند تا هزاران کیلومتر دورتر را هدف قرار دهند .

مقامات ریاض و سفارت سعودی در واشنگتن به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند .

پس از این که این برنامه می‌تواند روابط را با اتحادیه اروپا تقویت کند , شریک امنیت دیرینه بریتانیا , در زمانی که روابط در حال حاضر با کشتن یک ستون نویس از واشنگتن‌پست و جنگ به رهبری سعودی در یمن مورد آزمایش قرار می‌گیرد .

جفری لوییس متخصص موشکی در موسسه مطالعات بین‌المللی در مونتری کالیفرنیا گفت که سرمایه‌گذاری سنگین در موشک‌ها اغلب با علاقه به سلاح‌های هسته‌ای مرتبط است . لوییس که تصاویر ماهواره‌ای را مطالعه کرده‌است , گفت : " من کمی نگران هستم که در اینجا جاه‌طلبی‌های سعودی‌ها را دست‌کم بگیریم . "

ناشناس سیاه مختار کودکانه خاطر غنایم

این تصاویر که برای اولین بار در واشنگتن‌پست گزارش شد, بر یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر النباتیه , که در چند کیلومتری غرب ریاض پایتخت عربستان قرار دارد , تمرکز دارد . هفته‌نامه دفاعی جین ابتدا پایگاه این پایگاه را شناسایی کرد و پیشنهاد کرد که دو سکوی پرتاب آن برای هدف قرار دادن اسرائیل و ایران با موشک‌های بالستیک که پادشاهی که قبلا ً از چین خریداری شده‌بود , هدف قرار گیرد .

تصاویر ماهواره‌ای ماه نوامبر نشان می‌دهند که چیزی که به نظر می‌رسد سازه‌هایی هستند که به اندازه کافی بزرگ هستند تا موشک‌های بالستیک سوختی بسازند . یک توده آزمایشی موشک - موتور را می‌توان در یک گوشه از پایگاه مشاهده کرد - - نوع که موشک بر روی آن قرار گرفته و آزمایش شده‌است . کارشناسان می‌گویند که این آزمایش کلید کشورها برای تولید موشک‌های فعال است .

مایکل جکسون , عضو ارشد دفاع موشکی در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در واشنگتن , عکس‌های ماهواره‌ای را بررسی کرد و گفت که به نظر می‌رسد برنامه موشک‌های بالستیک خود را نشان می‌دهند .

این سوال باقی می‌ماند که عربستان‌سعودی دانش فنی را به دست آورد . لوییس گفت که موضع عربستان شبیه طرحی است که توسط چین مورد استفاده قرار می‌گیرد .

پشتیبانی نظامی چین از این کشور تعجب‌برانگیز نیست . چینی‌ها به طور فزاینده‌ای هواپیماهای مسلح خود را به عربستان‌سعودی و دیگر کشورهای خاورمیانه فروخته‌اند , حتی به این دلیل که فروش آن‌ها به متحدان خود در مورد مسائل مربوط به تکثیر تجاوز می‌کند . پکن همچنین انواع ریاض موشک‌های بالستیک خود را به فروش رساند , تنها کشورهایی که این کشور قبلا ً تصور می‌شد در زرادخانه خود دارد .

وزارت دفاع چین بلافاصله از اظهار نظر خودداری کرد .

طبق گفته سخنگوی وزارت امور خارجه چین , " من هرگز نشنیده‌ام که چین به عربستان‌سعودی کمک کند تا یک پایگاه موشکی بسازد . "

نه عربستان‌سعودی و نه چین اعضای رژیم کنترل فن‌آوری موشک هستند , یک توافقنامه سه‌ساله با هدف محدود ساختن موشک‌ها و سلاح‌های کشتار جمعی مانند بمب‌های هسته‌ای .

عربستان‌سعودی , همراه با اسراییل و آمریکا , مدت‌ها از برنامه موشک‌های بالستیک ایران انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای منطقه قلمداد کرده‌است .

منبع سایت

تسلیم سشوار کلاهبردار تهاجمی معافیت سربازی شامل چه کسانی می شود معرفی رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی
  • ۹۸/۰۱/۱۵
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی