soldiership

  • ۰
  • ۰

گریه

آقای Jehan ، یکی از مقامات سابق اطلاعات افغانستان که اکنون فرماندار فراه است ، گفت : " پاکستان به طالبان کمک می‌کند که بطور غیر مستقیم به طالبان کمک کنند . ما ممکن است به نقطه‌ای برسیم که آن‌ها آشکارا مداخله می‌کنند .

یک عضو سابق سرویس پلیس افغان که اکنون در زندان پل - است . او پس از تیرباران یک مربی آمریکایی در مرکز پلیس کابل در سال ۲۰۱۲ به یک عامل مخفی ایرانی متهم شد و به death.Cred itBryan دنتون برای نیویورک‌تایمز محکوم شد .

پلیس افغانستان همچنین موارد نفوذ عمیق‌تر و حتی عمیق‌تر را کشف کرده‌است . یکی از اعضای زن سرویس پلیس افغانستان ، پس از تیراندازی به یک مربی آمریکایی در مرکز پلیس کابل در سال ۲۰۱۲ ، به مرگ محکوم شد .

یک مقام ارشد پلیس افغان در هرات که نخواست نامش فاش شود گفت : " همسایه غربی ما بسیار جدی کار می‌کند .

او گفت که ایران از چندین گروه شبه‌نظامی ضد دولتی در شش استان غربی حمایت می‌کند . پلیس افغانستان علی‌رغم فقدان منابع ، تلاش می‌کند تا آن‌ها را از بین ببرد .

او افزود : " همان گونه مردم هنوز در شهر هستند . آن‌ها کار خود را انجام می‌دهند و ما کار خود را انجام می‌دهیم ."

اعضای نیروهای امنیتی افغانستان از میان مجموعه‌ای از باغ‌های کنار رودخانه عبور کردند که صحنه درگیری‌های مسلحانه بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در پاییز گذشته بود .

اعتبار

برایان دنتون برای نیویورک‌تایمز

تصویر

اعضای نیروهای امنیتی افغانستان از میان مجموعه‌ای از باغ‌های کنار رودخانه عبور کردند که صحنه درگیری‌های مسلحانه بین طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان در fall.Cred itBryan دنتون برای نیویورک‌تایمز بود.

قدرت نرم دوبل

افغان‌ها آرزو دارند که کشور محصور در خشکی ، کشور جنگ‌زده خود را به مرکز تجاری ثروتمند تبدیل کنند ؛ زمانی که کاروان کالا را در امتداد جاده ابریشم از چین به اروپا حمل می‌کردند و مردم و ایده‌ها در همین مسیر سفر می‌کردند .

اگر تهران راه خود را داشته باشد ، جاده ابریشم مدرن بار دیگر از مرز غربی افغانستان عبور خواهد کرد و از ایران عبور خواهد کرد . حداقل این جاه‌طلبی است .

در یک طرف مرز افغانستان ، هند در حال ساخت یک جاده از طریق جنوب غربی افغانستان بوده‌است تا به تجار اجازه عبور از پاکستان را بدهد که مدت‌ها است که ترانزیت کالاهای افغان را محدود کرده‌است .

advertisement

هدف تهران پیوستن به این مسیر در مرز ایران با جاده و ارتباطات ریلی منتهی به بندر of در خلیج‌فارس است .

آقای Bahrami ، سفیر ایران در کابل ، تاکید کرد : " ما گفتیم که افغانستان دیگر به خشکی محصور نخواهد شد و ما در اختیار افغانستان خواهیم بود ." وی تاکید کرد که مشارکت ایران در مسیر افغانستان حتی با مشکلات اقتصادی اش تحت فشار ، متوقف نشده است .

اما اهرم اقتصادی ایران یک قیمت دارد .

مقامات افغان می‌گویند که حمایت ایران از طالبان بخشی از هدف اختلال در پروژه‌های توسعه است که ممکن است سلطه آن را تهدید کند . آن‌ها مدعی هستند که هدف ایران حفظ پایداری افغانستان است .

بزرگ‌ترین رقابت برای آب است و افغان‌ها هر سوظنی را دارند که ایران برای واژگون کردن برنامه‌ها در افغانستان برای سده‌ای بالادست که می‌تواند تامین آب آن را تهدید کند ، کار می‌کند .

محمد امین ، کشاورز با گوجه‌فرنگی بزرگ خود در شهر فراه . او گفت که پروژه سد Bakhshabad پیشنهادی که استان فراه را آبیاری خواهد کرد به او کمک خواهد کرد تا با قیمت‌های محصولات ایرانی رقابت کند .



منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۱/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی