soldiership

  • ۰
  • ۰

پرچم

در افغانستان ، exits آمریکا و ایران هم می‌آیند .

از کارلوتا گال

۵ اوت ۲۰۱۷

یک افسر پلیس افغان در پاسگاه unit مشرف به مناطق شمالی فراه ، پایتخت استان است که به همین نام می‌رود . در ماه اکتبر ، طالبان حملاتی مانند این یکی را در محاصره اشغال کرد .

اعتبار

برایان دنتون برای نیویورک‌تایمز

تصویر

یک افسر پلیس افغان در پاسگاه unit مشرف به مناطق شمالی فراه ، پایتخت استان است که به همین نام می‌رود . در ماه اکتبر ، طالبان حملاتی مانند این یکی را در a itBryan دنتون برای نیویورک‌تایمز مورد هجوم قرار داد .

فراه ، افغانستان - یک مامور پلیس که از حومه این شهر محافظت می‌کند ، فراخوان فرمانده خود را به یاد می‌آورد و هشدار می‌دهد که صدها جنگجوی طالبان در مسیر خود قرار گرفته‌اند .

نجیب‌الله امیری ۳۵ ساله ، به خاطر می‌آورد : " آن‌ها ظرف نیم ساعت مورد حمله قرار گرفتند ." طالبان زمینه‌ای کشاورزی را احاطه کرده و ساحل غربی ساحل غربی را در فراه ، مرکز استان با همین نام تصرف کردند .

این آغاز یک محاصره سه‌هفته‌ای در ماه اکتبر بود و تنها پس از آن که پشتیبانی هوایی آمریکا برای پایان دادن به آن فرا خوانده شد و دود خالی شد ، مقامات امنیتی افغانستان متوجه شدند که چه کسی پشت خط صاعقه قرار دارد : ایران .

مقامات اطلاعاتی افغان با اشاره به مراسم خاکسپاری در ایران گفتند که چهار کماندو ارشد ایرانی در میان کشته شدگان بودند . بزرگان روستا به مقامات استانی افغان گفتند که بسیاری از کشتگان و زخمی‌ها نیز در مرز نزدیک با ایران که در آنجا شورشیان استخدام و آموزش‌دیده بودند ، بازگشته بودند .

advertisement

این یورش که با حملات چند شهر دیگر هماهنگ بود، از سال ۲۰۰۱ برای بازپس گرفتن قدرت بخشی از تلاش‌های جاه طلبانه طالبان بود . اما این یک اقدام سریع ایران برای وارد کردن خلا رها شده از سوی نیروهای آمریکایی در حال خروج از افغانستان در چند دهه گذشته بود .

رئیس‌جمهور ترامپ به تازگی ابراز تاسف کرد که ایالات‌متحده در حال از دست دادن جنگ ۱۶ ساله خود در افغانستان است و تهدید کرده‌است که ژنرال‌های آمریکایی را اخراج خواهد کرد .

شکی نیست که در حالی که آمریکا جنگ افغانستان را ادامه می‌دهد - طولانی‌ترین در تاریخ آمریکا ، و یکی که هزینه نیم تریلیون دلار دارد و بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر در هر طرف مخالف هستند - دشمنان منطقه‌ای در آن دخیل هستند .

عربستان‌سعودی و پاکستان همچنان بازیگران اصلی هستند . اما ایران همچنین یک حرکت جسورانه را برای شکل دادن به افغانستان به نفع خود انجام می‌دهد .

در طول دهه گذشته و نیم ، ایالات‌متحده دشمنان اصلی ایران در دو کشور خود یعنی دولت طالبان در افغانستان و صدام‌حسین در عراق را به تصرف درآورده است . ایران از آن به نفع خود استفاده کرده‌است و به آرامی و بی وقفه کار می‌کند تا نفوذ خود را گسترش دهد.

Editors

توطیه " A توطیه " : چرا کارگران پمپ مادر را به زندان قاچاق می‌کنند.

نامزد اسکار ؟

مسابقه با ساعت و تغییر آب و هوا

advertisement

در عراق ، این کشور از جنگ داخلی هرج و مرج و عقب‌نشینی آمریکا برای ایجاد یک کشور ماهواره‌ای مجازی بهره‌برداری کرده‌است . در افغانستان ، ایران قصد دارد مطمئن شود که نیروهای خارجی در نهایت خارج می‌شوند و هر دولتی که غالب باشد ، حداقل منافع آن را تهدید نمی‌کند ، و در بهترین حالت ممکن است با آن‌ها دوستانه یا همسو باشد .

افغانستانی‌ها گفتند که یک راه برای انجام این کار ، این است که ایران به دشمنان سابق خود یعنی طالبان کمک کند تا یک نماینده وفادار را تضمین کند و همچنین این کشور را بی‌ثبات نگه دارد. این امر به ویژه در امتداد مرز مشترک آن‌ها با بیش از ۵۰۰ مایل صدق می‌کند .

اما تعیین یک نیروی شورشی برای بدست گرفتن کنترل یک استان نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه و خطرناک در تلاش ایران است .

ناصر Herati ، یکی از افسران پلیس که از ایست بازرسی در خارج از فراه محافظت می‌کند ، با عصبانیت گفت : " ایران خواهان ثبات در اینجا نیست ، مردم اینجا از پرچم ایران نفرت دارند . آن‌ها آن را می‌سوزاندند ."

یک بازار فرش در هرات که در زمینه نساجی و فرش ایران معامله می‌کند. هرات گاهی اوقات " ایران کوچک " نامیده می‌شود .

یک بازار فرش در هرات که در زمینه نساجی و فرش ایران معامله می‌کند. هرات گاه به نام " ایران کوچک " نامیده می‌شود .



منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۱/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی