soldiership

  • ۰
  • ۰

برنامه دار

با شورش ۴۰ سال کودتا و جنگ در افغانستان ، طرح‌های توسعه مقیاس بزرگ مانند طرح‌های برق آبی ، تا حد زیادی از دهه ۱۹۷۰ متوقف شده‌اند . حتی پس از اینکه کمک‌های بین‌المللی پس از سال ۲۰۰۱ به افغانستان سرازیر شد ، سیاست داخلی و خارجی اغلب در این مسیر قرار گرفت .

اما اشرف غنی ، رئیس‌جمهور پاکستان ، مصمم به تولید رشد اقتصادی است، در اولویت تکمیل سد سلما در ولایت هرات قرار داده و دستور کار بر روی یک سد دیگر در Bakhshabad را داده‌است تا استان پهناور غربی این استان را آبیاری کند.

advertisement

در فراه ، با وجود دو حمله فاجعه‌بار طالبان در ماه اکتبر و ژانویه ، سد Bakhshabad اولین چیزی است که همه از آن یاد می‌کنند .

محمد امین که مالک یک مزرعه سبزی در حال شکوفایی است ، خیار و گوجه‌فرنگی را در ردیف‌هایی از گلخانه‌ها دارد و می‌گوید : " ما نمی‌خواهیم از سوی سازمان‌های غیر دولتی یا از دولت کمک بگیریم . فقط Bakhshabad ."

او گفت که عدم وجود آبیاری در افغانستان باعث می‌شود که رقابت با قیمت تولید ایران غیر ممکن باشد ، چیزی که Bakhshabad می‌تواند آن را حل کند .

این پروژه هنوز هم تنها در مرحله برنامه‌ریزی است . اما این سد ، با وعده آبیاری و برق آبی برای یک جمعیت فاقد هر دو ، یک رویای قوی است - اگر ایران مانع آن نشود .

آقای Lalai ، مشاور ریاست‌جمهوری ، در مورد روابط با ایران گفت : " مهم‌ترین مساله آب است " بیشتر آب ما به کشورهای همسایه ما می‌رود . اگر ما کامیاب باشیم ، ممکن است کم‌تر به آن‌ها بدهیم ."

جنگجویان طالبان در سال گذشته در ولایت هرات کشته شدند.

اعتبار

Allauddin خان / آسوشیتد پرس

تصویر

ستیزه جویان طالبان در استان هرات سال گذشته year.Cred خان / آسوشیتدپرس را دستگیر کردند

صلح یا جنگ پیشکار ؟

مرگ ملا منصور ارتباط حیاتی ایران با طالبان را از بین برد . اما این کشور همچنین طالبان را درهم شکسته‌است و شماری از شکست‌های سطح بالا را به همراه دارد و فرصت‌هایی برای دیگران از جمله ایران برای دخالت در آن ایجاد کرده‌است .

اکثریت قاطع طالبان پاکستان را به خاطر مرگ ملا منصور مورد سرزنش قرار دادند . این اعتصاب سرخوردگی حامیان قدیمی پاکستانی خود را تشدید کرد .

advertisement

حدود دو تن از فرماندهان طالبان از جمله رهبران ارشدی که به ملا منصور نزدیک شده بودند از آن زمان پایگاه‌های قبلی خود را در پاکستان ترک کرده‌اند .

آن‌ها به آرامی به جنوب افغانستان نقل‌مکان کرده‌اند و در روستاهای موطن خود مستقر شده‌اند و تحت حمایت مقامات امنیتی محلی افغان قرار دارند که امیدوارند یک تغییر بزرگ توسط شورشیان برای آشتی با دولت را تشویق کنند .

این فرمانده سابق طالبان که اخیرا ً این مبارزه را رها کرده و خانواده‌اش را به افغانستان منتقل کرده‌است تا از انتقام بگریزد ، گفت که آن‌هایی که هنوز در پاکستان هستند تحت نظارت و کنترل نزدیک اطلاعات پاکستان زندگی می‌کنند .

وی گفت : " همه ما می‌دانیم که این جنگ پاکستان است نه جنگ افغانستان .

سوال این است : آیا ایران ؟

با اشاره به تهدید دولت اسلامی به عنوان یک بهانه ، ممکن است ایران با کمک روسیه خود را برای تعمیق یک جنگ نمایندگی در افغانستان که ممکن است یک دولت متحد در حال مبارزه را تضعیف کند ، انتخاب کند .

یا می‌تواند صلح را تشویق کند ، همان طور که در سال‌های اول پس از سال ۲۰۰۱ انجام شد ، به خاطر ثبات در حداقل یکی از مرزه‌ای این کشور ، که با افغانستان رو به رشد بود .

مقامات ارشد افغان و دیگران هشدار می‌دهند که در حال حاضر ، ایران و روسیه علت مشترکی با مشارکت آن‌ها در سوریه یافته‌اند .

advertisement

آقای شرن ، تحلیلگر سیاسی ، هشدار داد که به نظر می‌رسد که آن‌ها با تجربه خود در سوریه ، بر روی مشارکت خود برای آسیب رساندن به آمریکا در افغانستان ، اقدام می‌کنند .

با پایین کشیدن نیروهای آمریکایی در افغانستان ، حیله برای نفوذ بر طالبان تنها تشدید می‌شود .



منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۱/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی