soldiership

  • ۰
  • ۰

بدیعی

در حالی که تهاجم نظامی ترکیه به اسرائیل , توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌است , مقامات آمریکایی , ناتو و ترک چشم خود را به شرق معطوف کرده‌اند .

خانه به مجموعه‌ای از نیروهای ویژه ایالات‌متحده که در حال آموزش و تجهیز نیروهای کردی هستند که کنترل شهر را کنترل می‌کنند , به طور فزاینده‌ای به عنوان هدف نهایی عملیات ترک در حال ظهور هستند و یک منبع بسیار جدی‌تر از تنش نسبت به عملیات تهاجمی است .

حمله به ترکیه باعث درگیری مستقیم با آمریکایی‌ها و نتایج غیرقابل‌پیش‌بینی شد .

آیا تهاجم ترکیه به سوریه نیروهای نظامی را به خطر می‌اندازد ?

رئیس‌جمهور ترکیه گفته‌است که می‌خواهد نیروهای او شهر سوریه را تسخیر کنند . مشکل این است که ایالات‌متحده در حال حاضر در مطبوعات وابسته به جورج بوش

محمد tol رئیس مرکز مطالعات ترک در موسسه خاور میانه در واشنگتن گفت : " ممکن است رویارویی مستقیم نظامی ایجاد شود , زیرا نیروهای آمریکایی آنجا هستند . " مرگ حتی یک سرباز آمریکایی ممکن است روابط را کاملا ً قطع کند . "

وزیر امور خارجه ترکیه , وزیر امور خارجه ترکیه , هنگامی که صبح روز سه‌شنبه روزنامه نگاران ترک را به خبرنگاران ترک گفت , روز قبل با دبیر ایالتی رکس w ملاقات کرد . در فرانسه .

تبلیغات

خال میرزایف گفت : " تروریست‌ها در ستیزه جویان دائما ً تیراندازی می‌کنند . " اگر ایالات‌متحده این را متوقف نکند , ما آن را متوقف خواهیم کرد . "

سازمان ملل متحد گفت که ایالات‌متحده به هم‌کاری با ترکیه برای تثبیت وضعیت و رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی آن ادامه خواهد داد .

سطح نگرانی در مورد روابط ترکیه و آمریکا در این هفته بین مقامات دو کشور منعکس شد .

مقامات آمریکایی به رهبری معاون وزیر امور خارجه و اروپا , جاناتان ر . کوهن , پایتخت ترکیه , برای جلسات برنامه‌ریزی‌شده چهارشنبه , از جمله مقامات امنیتی , به آنکارا پرواز کرد . گل رز , معاون دبیرکل ناتو که برای دیداری برنامه‌ریزی‌شده دو روزه در ترکیه بود نیز در آنجا حضور داشت .

وی در مصاحبه‌ای با کانال ان تی وی گفت : " ترکیه دلایل مشروعی برای نگرانی در مورد سازمان‌های مسلح کرد در سوریه دارد " , اما افزود که باید تعادلی بین تهدید و واکنش به آن حفظ شود . "

ترکیه مدت‌ها است که از حمایت آمریکا از شبه نظامیان کرد سوری شکایت دارد , که گفته می‌شود به جنبش جدایی طلبان کرد که آنکارا تهدیدی برای حاکمیت ارضی اش محسوب می‌شود و برای مقابله با آن آماده است . مقامات ترکیه می‌گویند که این امر امکان دسترسی به سلاح و حمایت از حزب کارگران کردستان را فراهم کرده‌است که یک سازمان تروریستی توسط ایالات‌متحده و اروپا محسوب می‌شود و یک شورش چند دهه‌ای در ترکیه به راه انداخته‌است .

ترکیه که مرزی طولانی با مناطق تحت کنترل کرد شمال شرقی سوریه دارد , به ویژه از حمله شبه نظامیان کرد به روستاها و شهره‌ای عرب در منطقه خشمگین شده‌است .

تبلیغات

از بسیاری جهات دروازه این مناطق , یک مرکز منطقه‌ای در چند مایلی غرب فرات است . اکنون تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است و از آگوست گذشته , زمانی که دولت اسلامی را اخراج کرد , بوده‌است .

روبرت اس . فورد , یکی از اعضای ارشد موسسه خاورمیانه و سفیر سابق در سوریه , در ستونی نوشت که عملیات نظامی ترکیه در سوریه مشکلات موقعیت آمریکا را نشان داد . فورد فورد نوشت که برخی ناظران کرد آمریکا را متهم به غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا کرده‌اند .

او نوشت : " در طول دوره طولانی‌تر , درک چگونگی تامین اهداف سیاسی در سوریه و اصلاحات واقعی حکمرانی در سوریه دشوار است . "



منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۱/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی