soldiership

  • ۰
  • ۰

توجیه

ایالات‌متحده پیشرفت نظامی چین را می‌نگرد

نوشته THOM SHANKERMARCH ۲۶ ، ۲۰۰۹

ببینید این مقاله چگونه وقتی منتشر شد که در اصل در nytimes.com منتشر شد .

واشنگتن - براساس یک مطالعه در پنتاگون که روز چهارشنبه منتشر شد ، چین به دنبال فن‌آوری و سلاح برای اخلال در مزایای سنتی نیروهای آمریکایی است و رازداری پیرامون ارتش آن ، احتمال اشتباه در هر دو طرف را ایجاد می‌کند .

گزارش سالانه وزارت دفاع به کنگره ، " قدرت نظامی جمهوری خلق چین ۲۰۰۹ " ، " تلاش‌های چین برای تامین نیروهای مسلح خود با سلاح که می‌تواند برای ترساندن و حمله به تایوان و کند کردن برتری نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا ، حداقل در نزدیکی قلمرو آن مورد استفاده قرار گیرد .

جف Morrell ، دبیر مطبوعاتی پنتاگون گفت : " ما از زمان و دوباره برای گفتگوی بیشتر و شفافیت در معاملات خود با دولت چین و ارتش ، در تلاش برای کاهش سو ظن در هر دو طرف ، حمایت کرده‌ایم ."

وی گفت که این گزارش باید به عنوان " درخواست برای تماس‌های عمیق‌تر ، وسیع‌تر و با سطح بالا با چینی‌ها " خوانده شود .

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ، چین ، گزارش پنتاگون را در روز پنج شنبه به عنوان " تحریف فاحش حقایق " و دخالت در امور داخلی چین رد کرد .

به خواندن داستان اصلی ادامه دهید

پوشش مسایل مرتبط

این گزارش توسط یو . اس . وی در کنفرانس خبری عادی خود در پکن گفت : " این طرف همچنان به نمایش غلط تهدید نظامی چین ادامه می‌دهد . " او پیشنهاد داد که پنتاگون از انتشار گزارش سالانه جلوگیری کند تا از " آسیب بیشتر به روابط دو طرف " جلوگیری شود .

چین در ماه اکتبر گذشته در واکنش به تصمیم دولت بوش مبنی بر فروش ۶.۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به تایوان ، تماس‌های سطح بالا با پنتاگون را به حالت تعلیق در آورد . اما به نظر می‌رسد که روابط پس از معاون دستیار معاون وزیر دفاع در شرق آسیا ، دیوید اس . Sedney ، که دو روز از مذاکرات با همتایان چینی خود در ماه گذشته برگزار شد .

روابط نظامی بین ایالات‌متحده و چین به اوج خود رسیده و در سال‌های اخیر در حال سقوط بوده و ارتباطاتی که اخیرا ً از خشم پکن نسبت به فروش به تایوان بدست‌آمده است .

اما حتی از سرگیری گفت و گوه‌ای نظامی به ارتش در این ماه پس از این که کشتی‌های چینی در آبه‌ای بین‌المللی دریای جنوب چین بر یک کشتی نظارت آمریکا سایه افکنده و مورد تهدید قرار گرفتند ، مورد تهدید قرار گرفت .

۱ . ۱ . ۱

به خواندن داستان اصلی ادامه دهید

جلسه توجیهی صبح

چیزی را که نیاز دارید بدانید تا روز خود را در آمریکا ، کانادا و آمریکا شروع کنید ، به inbox تان تحویل دهید .

شما موافقت می‌کنید که به روز رسانی گاهی و پیشنهادها خاص برای محصولات و خدمات Times's نیویورک را دریافت کنید .

گزارش پنتاگون توضیح می‌دهد که چگونه مدرن‌سازی ارتش چین در سال گذشته با تمرکز خاصی بر تایوان که چین یک استان نو مسلمان را در نظر گرفته‌است ، ادامه داشته‌است . چین موشک‌های کوتاه‌برد را از تایوان ساخته‌است ، اگرچه این گزارش به این نتیجه می‌رسد که روابط بین این دو کشور در طول سال گذشته کاهش‌یافته است .

با این حال ، این مطالعه گفت که چین نمی‌تواند تا سال ۲۰۱۵ حتی واحدهای نظامی کوچک را حتی فراتر از مرزه‌ای خود مستقر کند . علاوه بر آن ، چین قادر به استقرار و حفظ نیروهای بزرگ در عملیات‌های رزمی بسیار دور از چین تا طی دهه بعدی نخواهد بود .

به جای آن ، به نظر می‌رسد که ارتش چین برنامه‌های نوسازی را آغاز کرده که به آن اجازه می‌دهد تا با سلاح‌های جدید در حاشیه خود مبارزه کند و پیروز شود .

این گزارش می‌گوید که چین برای کند کردن مزایای سنتی ایالات‌متحده ، در فن‌آوری‌های جدید برای جنگ سایبری و فضایی ، علاوه بر حفظ و مدرن‌سازی زرادخانه هسته‌ای خود سرمایه‌گذاری کرده‌است . به گفته این گزارش ، ارتش چین همچنین در حال توسعه و بهبود ناوگان زیردریایی‌های خود است و امیدوار است که تعدادی از ناوه‌ای هواپیمابر جدید را بسازد .


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی