soldiership

  • ۰
  • ۰

مستقر

۲ مقامات ارشد نظامی افغانستان پس از حمله طالبان دستگیر شدند

توسط مشعل مشعل و هلن کوپر

۲۴ آوریل ۲۰۱۷

ارتشبد عبدالله حبیبی ، وزیر دفاع افغانستان ، چپ چپ و رئیس ستاد ارتش ، ژنرال Qadam شاه Shahim ، هم روز دوشنبه استعفا دادند .

اعتبار

محمد صادق / آژانس Pressphoto اروپا ؛ رحمت گل / آسوشیتدپرس

بلخ ، افغانستان - وزیر دفاع افغانستان و رئیس پرسنل ارتش هر دو در روز دوشنبه استعفا دادند ، زیرا دولت با فشار زیادی بر روی یک حمله انتحاری طالبان مواجه شد که هفته گذشته بیش از ۱۶۰ سرباز را کشت .

پس از آن که به دنبال اولین دیدار رسمی خود در پست جدید خود ، جیم mattis ، سرباز سابق نیروی دریایی و جیم mattis ، سرباز قدیمی نیروی دریایی آمریکا ، به کابل رسیدند ، استعفای او به عنوان وزیر دفاع آمریکا مطرح شد . دولت ترامپ در حال بررسی سیاست افغانستان و در نظر گرفتن درخواستی از فرمانده نظامی آمریکا در کشور برای هزاران سرباز اضافی آمریکایی برای کمک به نیروهای افغان برای حفظ خط علیه طالبان دوباره است .

ارتشبد عبدالله حبیبی ، وزیر دفاع افغانستان ، و رئیس پرسنل ، ژنرال Qadam شاه Shahim ، در یک کنفرانس خبری مشترک اظهار داشتند که تصمیم آن‌ها برای کناره‌گیری از این حمله به دلیل خشم گسترده در حمله به لشکر ۲۰۹ ارتش در ولایت شمالی بلخ - مرگبارترین حمله طالبان به جنگ طولانی علیه نیروهای افغان بود .

در آن حمله ، در روز جمعه ، ۱۰ مهاجم وارد بزرگ‌ترین پایگاه کشور در شمال شدند و سربازان مجروح را حمل می‌کردند. برخی از آن‌ها مواد منفجره را در میان صدها تن از نیروهای غیر مسلح که از نماز جمعه در حال ظهور بودند ، منفجر کردند ، در حالی که برخی دیگر در تلاش بودند تا سربازان و بیشتر آن‌ها را در آموزش استخدام کنند .

مقامات نظامی آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که اطلاعاتی در دست دارند که شبکه حقانی را نشان می‌دهند ، یک جناح بی‌رحم طالبان که در پاکستان مستقر است و بخشی جدایی‌ناپذیر از رهبری شورشیان شده‌است ، پشت این حمله بوده‌است . یکی از مقامات ارشد نظامی ایالات‌متحده که نخواست نامش فاش شود گفت که این حمله به مدت چهار تا شش ماه برنامه‌ریزی شده‌است و " حساب‌شده " است که توسط شاخه‌های دیگر طالبان اجرا شده‌است .

مقامات آمریکایی گفتند که استعفای رئیس‌جمهور اشرف غنی ، دبیر دفاع و رئیس ارتش ، تعجبی ندارد ، زیرا آن‌ها به دنبال یک حمله ویرانگر دیگر در ماه مارس هستند . در آن حمله ، ستیزه جویان وارد بیمارستان اصلی ارتش افغان در کابل شدند و بیش از ۵۰ نفر را در یک محاصره که حدود هفت ساعت به طول انجامید و توسط دولت اسلامی ادعا شد ، کشتند .

به گفته مقامات آمریکایی ، آقای غنی باید نشان دهد که میزان پاسخگویی در دولت وی وجود دارد . اما در حقیقت ، هنگامی که پارلمان سعی داشت او را پس از حمله به بیمارستان اخراج کند ، آقای غنی از وزیر دفاع دفاع کرد .

ژنرال جان دبلیو . Nicholson ، فرمانده عملیات جنگی رهبری آمریکا در افغانستان ، گفت که در حالی که دولت اسلامی مسئولیت حمله این بیمارستان را در ماه مارس برعهده گرفته‌است و طالبان مسئولیت حمله این پایگاه را در هفته گذشته بر عهده گرفته‌است ، مقامات ارتش به دنبال " هم‌گرایی " بین دو گروه در افغانستان بودند . سبک حمله ، ژنرال نیکلسون در یک کنفرانس خبری با آقای mattis مشابه بود و افزود که " کاملا ً امکان دارد که حقانی مسئول حمله اصلی در هفته گذشته باشد .

دفتر رئیس‌جمهور افغان گفت که آقای غنی و آقای mattis از تصمیم دولت ترامپ برای افزایش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان که ژنرال نیکلسون درخواست کرده‌است دیدار کرده‌اند . آقای mattis گفت هنوز تصمیم نگرفته است که افزایش تعداد سربازان را توصیه کند .


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی