soldiership

  • ۰
  • ۰

متوقف

مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند که یکی از گزینه‌های مورد نظر اعزام نیروهای نظامی به افغانستان است . اما تعهد به پایان کار که برخی کارشناسان نظامی بر این باورند که لازم است جنگ در اینجا انجام شود به این معنی است که ترامپ تا حدی از موضع " اول آمریکا " که در طول مبارزات انتخاباتی شرکت کرد , عقب‌نشینی می‌کند .

جان نیکلسون , فرمانده آمریکایی در اینجا , این درگیری را به عنوان بن‌بست در طول شهادت کنگره در ماه فوریه توصیف کرد . شورشیان طالبان از آن زمان تاکنون دستاوردهای زیادی داشته‌اند , از جمله مناطقی مانند سنگین در هلمند , مکانی که سربازان آمریکایی و انگلیسی جان خود را از دست داده‌اند .

این ماه , طالبان مرکز این ولسوالی را در ولایت فاریاب در شمال گرفت . ارتش ملی افغانستان کنترل یک پایگاه را در این ناحیه که تحت محاصره طالبان قرار دارد , حفظ می‌کند و توسط بالگرد اداره می‌شود .

عبدالله صالح , فرماندار منطقه , گفت : " اگر نیروهای کمکی به آن‌ها نرسد , وضعیت به شدت بدتر خواهد شد . "

همچنین در این ماه , آنچه گفته شد نیروی ترکیبی طالبان و شبه نظامیان دولتی اسلامی بود , به دره استراتژیک میرزا اولنگ در استان سرپل در شمال حمله کردند . صدها تن از ساکنان شیعه در میان ادعاهایی مبنی بر سر بریدن شیعیان و سر بریدن و تجاوز به زنان گریختند . دولت روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهایش دره را بازپس گرفته‌اند .

در گزارشی در مورد خشونت , سازمان ملل شورشیان را به کشتن افرادی متهم کرد که غیرنظامی بودند یا سلاح‌های خود را زمین گذاشته بودند , اما هیچ مدرکی دال بر تجاوز یا سربریدن ‌ها پیدا نشده است .

بنا بر اعلام مقامات محلی , شورشیان طالبان در طی ماه گذشته در ولایت غربی غور , و کوهستان در ولایت فاریاب , ولسوالی خاکریز , ولایت غربی و کوهستان را تصرف کردند .

در سال جاری سرعت جنگ در سراسر افغانستان افزایش‌یافته است و از شمار غیرنظامیان و رزمندگان کشته‌شده قضاوت می‌شود . براساس داده‌های سازمان ملل , در نیمه نخست سال ۲۰۰۹ , غیرنظامیان در یک نرخ نه روز کشته شدند .

ارتش ملی افغانستان انتشار ارقام تلفات را متوقف کرده‌است و گفت که آن‌ها اکنون طبقه‌بندی شده‌اند . اما یک مقام ارشد نظامی ایالات‌متحده گفت که یک روز در این ماه سربازان ارتش ملی افغان کشته شده‌اند . در اخبار جداگانه , نجیب دانمارکی , یکی از سخنگویان وزارت داخله افغانستان , به آمار اشاره کرد که در حدود نه روز در روز , ماموران پلیس به قتل رسیده بودند .

و آمار از بازرس ویژه بازسازی افغانستان نشان داد که یک افسر پلیس محلی افغان در طی یک دوره مشابه کشته شده‌اند . آمار نشان می‌دهد که میانگین تعداد سربازان افغان و افسران پلیس هر روز کشته و شمار شورشیان شمارش نمی‌شود .

به گفته مقامات ارشد نظامی , سال گذشته , برآورد شده‌است که سربازان افغان کشته شده‌اند . این فراتر از تلفات سنگینی است که نیروهای آمریکایی و ائتلافی در طول جنگ متحمل شده‌اند . میزان مرگ گزارش‌شده برای سربازان افغان امسال حتی بالاتر است .

در حالی که برخی از مقامات افغان اصرار دارند که آن‌ها برنده شده‌اند , برخی دیگر آن ادعا را تمسخر می‌کنند .

عبدالجبار شاه , یک ژنرال بازنشسته که تا سال گذشته فرستاده نظامی اشرف غنی به ولایت هلمند بود , گفت : " طالبان قوی‌تر می‌شوند , دولت در حال عقب‌نشینی است . "

او گفت : " به عنوان یک ژنرال نظامی , جنگ افغانستان یک معما است . " نیروهای امنیتی ما توانایی اداره آن را دارند اما به خاطر رهبری ضعیف نمی‌توانند این کار را انجام دهند . "


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی