soldiership

  • ۰
  • ۰

اقدام

هدف طالبان : علمای اسلام

یک مربی در سمیناری که توسط Mawlawi شاه آقا حنفی تاسیس شد ، در حال بازدید از محل دفن او در محوطه مدرسه در ولایت پروان افغانستان است.

اعتبار

جیم Huylebroek برای نیویورک‌تایمز

توسط Mujib مشعل و جواد Sukhanyar

۲۸ مه ۲۰۱۷

TOGH - BAIRDI ، افغانستان - یک گور تنها ، که در زیر شاخه‌های drooping یک درخت توت سایه افکنده و با گل تزیین شده بود ، روزانه تبدیل به یک توقف روزانه برای دانشجویان علوم مذهبی و اعضای پرسنل در نزدیکی Togh - Bairdi در شمال افغانستان شده‌است .

این محل دفن of شاه حنفی ، یک عالم مذهبی مقدس است که این مدرسه را حدود دو دهه پیش تاسیس کرد و به رشد یک مدرسه پیشرفته برای ۱، ۳۰۰ دانشجو از جمله ۱۶۰ دختر ، کمک کرد . در این ماه ، طالبان بمبی را کار گذاشته بود که او را در حین انجام بحثی در مورد سنن حضرت محمد، کشت و قبر او در گوشه محوطه مدرسه به محل گردهمایی برای نماز و اندوه تبدیل شده‌است .

جان آقا ، مدیر مدرسه علوم دینی در ولایت پروان ، گفت : " وقتی من به سر کار رسیدم ، اولین کاری که انجام می‌دهم ، شعر قرآن در گور او است .

Mawlawi Abdul ، یک مربی ، در اتاقی که حنفی حنفی کشته شد ، دیواره‌ای آن به وسیله یک بمب کار گذاشته شده توسط طالبان تخریب شدند .

گروه سنی حنفی به یک فهرست رشد سریع از علمای مذهبی اسلامی پیوست که در جنگ افغانستان کشته شده‌اند .

دانشمندان مدت‌ها است که هدف قرار گرفته‌اند ، یک نوع یا یکی دیگر ، در افغانستان . کلمات آن‌ها در بسیاری از بخش‌های جامعه وزن دارند و به طور جدی به دنبال جلب حمایت خود هستند - و اغلب به خاطر انتقاد از آن‌ها کشته می‌شوند .

گفته می‌شود که صدها تن در طی ۱۶ سال جنگ کشته شده‌اند و نه همیشه توسط طالبان . اما مقامات می‌گویند که با افزایش حملات طالبان در طی دو سال گذشته ، افزایش مشخصی در کشتار هدفمند علما وجود داشته‌است که به طور گسترده به عنوان علما شناخته می‌شوند .

عبدالغفور Pairoz ، یک عالم برجسته در قندهار ، با فرزندان خود . طالبان گفتند که مرگ وی در این ماه نشانه‌ای برای دیگران بود که تحت تعقیب بودند .

این مساله به عنوان یک یادآور روشن از این مساله گرفته می‌شود که شورشیان نه تنها به پیروزی‌های نظامی بلکه به نفوذ مذهبی در کمپین خود برای اخلال در دولت و تصرف قلمرو می‌پردازند .

محمد Moheq ، یک عالم مذهبی افغان که به عنوان مشاور رئیس‌جمهور اشرف غنی عمل می‌کند، گفت : " دلیل متوسل شدن طالبان به چنین اقداماتی این است که آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که مشروعیت آن‌ها توسط خطبه‌های این علما مورد سوال قرار نمی‌گیرد ."

آقای Moheq ادامه داد : " تنها چیزی که مشروعیت آن‌ها را تضعیف می‌کند توانایی و قدرت این علما است اگر آن‌ها موعظه کنند و علیه آن‌ها بحث کنند ، تنها آن‌ها می‌توانند ایدئولوژی طالبان را به چالش بکشند ، نه علمای لیبرال یا دیگران و طالبان این را درک کنند ."

دانش آموزان مدرسه را بعد از کلاس‌هایشان ترک کردند .

اعتبار

جیم Huylebroek برای نیویورک‌تایمز

آمار دقیق جنگ بر روی محققانی که اسلام را موعظه می‌کنند ، اما نه نوعی که طالبان ترجیح می‌دهند، دشوار است . اگر تعداد خشنی از ایالات مختلف نشانه‌ای باشد ، بسیار عظیم است ، و این ترس را در میان وعاظ ، که می‌دانند کلمات آن‌ها در منبر می‌تواند جان آن‌ها را برای آن‌ها هزینه کند ، پوشانده است .

بنا بر گفته عبیدالله Faizani رئیس شورای علمای استان در استان قندهار ، تنها در ولایت قندهار ، حدود ۳۰۰ واعظ از سال ۲۰۰۴ کشته شده‌اند . عبدالولی ارشد ، رئیس اداره امور مذهبی این استان ، گفت که در بدخشان در سال گذشته ۲۰ تن از مجموع ۱۱۰ سال گذشته کشته شده‌اند . هفته گذشته در ولایت لوگر ، معاون شورای علمای استان در راه بازگشت از نماز صبح به ضرب گلوله از پای درآمد که یکی از گلوله‌ها به لب بالایی‌اش اصابت کرد .


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۵
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی