soldiership

  • ۰
  • ۰

ملوانی

زمانی که رئیس‌جمهور غنی ، a با تحصیلات غربی ، دوستم دوستم را دو سال پیش در تلاش برای کسب حمایت از حوزه انتخاباتی ازبک خود انتخاب کرد ، به سرعت نگرانی‌هایی را به وجود آورد . بسیاری می‌ترسند که آقای غنی برای مهار مردی که زمانی بعنوان " یک قاتل شناخته‌شده " توصیف کرده بود مبارزه کند .

به عنوان بخشی از یک فعالیت برای بهبود تصویر عمومی عمومی ، دستیاران آقای غنی دوستم را قانع کردند که بیانیه‌ای از جنایات گذشته را منتشر کند و به طور خصوصی تاکید کرد که او قدرت محدودی به عنوان معاون رئیس‌جمهور دارد .

با این حال ، از آن زمان به بعد ، این حس به حاشیه رانده شدن باعث ظهور چندین طغیان توسط دوستم دوستم شده‌است که در آن از قابل‌اعتماد بودن شکایت داشت . و در یک کنفرانس خبری در ماه اکتبر ، او یک تهدید veiled منتشر کرد مبنی بر اینکه او ممکن است خشم خود را نسبت به دولت در صورت بی‌احترامی به او تغییر دهد .

پاتریشیا Gossman ، محقق ارشد سازمان دیده‌بان حقوق بشر افغانستان ، گفت : " هنگامی که غنی دوستم را در سال ۲۰۱۴ به بلیط خود آورد ، او همان اشتباهی را تکرار کرد که از سال ۲۰۰۱ به افغانستان آسیب رسانده بود : " حقوق بشر و حکمرانی بر مصلحت سیاسی ."

ثبت‌نام برای مترجم شفاهی

برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .

رقابت بین آقای Ishchi و دوستم دوستم حدود سه دهه به آخرین روزه‌ای حکومت کمونیست تحت حمایت شوروی در افغانستان باز می‌گردد . دوستم دوستم آقای Ishchi را به ریاست یک نیروی شبه‌نظامی منطقه‌ای تبدیل کرد ، اما آقای Ishchi از خدمت به عنوان تابع ژنرال خودداری کرد و یکی از جیب‌های سیاسی را که ژنرال نمی‌توانست در پناه‌گاه شمالی خود مهار کند ، باقی گذاشت .

خصومت اخیر در روز ۲۵ نوامبر در استان جوزجان شمالی در طی یک بازی بزکشی میان سوارانی که متعلق به آقای Ishchi در یک طرف و دوستم دوستم در جناح مخالف بودند ، آغاز شد . آقای Ishchi ۶۳ ساله گفت که معاون رئیس‌جمهور او را احضار کرده‌است و هنگامی که او را ملاقات می‌کند عصبانی است . او گفت دوستم شروع به توهین به او کرد و بعد bodyguards را به زمین انداخت و روی گلویش گذاشت .

آقای Ishchi گفت : " او حدود دو دقیقه مانند این را فشار داد و گفت: " حدود ۲، ۰۰۰ نفر در صحنه حضور داشتند .

او گفت : " آن‌ها پشت سر او بسته شده‌بودند و او به سمت خانه دوستم در پشت یک وسیله نقلیه زرهی برده شد ."

در زندان خصوصی دوستم دوستم او گفت که از کتک زدن شدید رنج می‌برد ، از جمله ضرب و شتم مکرر و مورد تجاوز قرار گرفتن با لوله تفنگ کلاشینکف به وسیله یکی از مردان آقای دوستم ، و او را مجروح کرد . حساب او نمی‌تواند به طور مستقل تایید شود .

آقای Ishchi گفت که او پنج روز قبل از تحویل دادن به افسران اطلاعاتی محلی زندانی ژنرال دوستم بوده‌است . این اداره او را به مدت ۱۰ روز نگه داشت و بعد از زخم‌هایش او را آزاد کرد - او گفت که صورتش " شبیه کبد " بود - اولین باری که به آینه نگاه کرد - عمدتا ً تحت مراقبت یک پزشک در اداره اطلاعات درمان شد .

" جرم من چیست ؟ آقای Ishchi که کبودی‌ها روی پاهایش را نشان داده بود گفت : " چه حق دارد مرا کتک بزند ، مرا به زندان خصوصی خودش ببرد ؟ " من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا افتخار خود را احیا کنم، هر دری که بتوانم به آن بروم ."


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی