soldiership

  • ۰
  • ۰

ملوان

معاون رئیس‌جمهور افغانستان متهم به رقیب سیاسی Torturing

احمد Ishchi در طی مصاحبه با نیویورک‌تایمز در کابل در روز سه‌شنبه . او گفت که توسط عبدالرشید دوستم ، معاون رئیس‌جمهور ، مورد شکنجه قرار گرفته‌است .

اعتبار

فهیم عابد

احمد Ishchi در طی مصاحبه با نیویورک‌تایمز در کابل در روز سه‌شنبه . او گفت که توسط معاون رئیس‌جمهور عبدل رشید Dostum.Cred ابد شکنجه شده‌اس

توسط Mujib مشعل و فهیم ابد

۱۳ دسامبر ۲۰۱۶

کابل ، افغانستان - یک رقیب سیاسی ، عبدالرشید دوستوم ، رئیس‌جمهور افغانستان روز سه‌شنبه گفت که او پس از ربوده شدن توسط دوستم دوستم ماه گذشته ، مورد شکنجه قرار گرفته و مورد تجاوز قرار گرفته‌است .

احمد Ishchi ، رقیب سیاسی نیویورک‌تایمز ، در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز گفت که او به دلیل اینکه رئیس‌جمهور اشرف غنی از کشور خارج شده‌بود و توسط مردان ژنرال اخراج شده بود ، به شدت مورد سو استفاده قرار گرفته بود .

دوستم دوستم به او گفت : " الان می‌توانم تو را بکشم ، و کسی هم نخواهد پرسید . " او ادعا کرد که معاون رئیس‌جمهور به سمت گلویش پیش رفت و بعد از کتک زدن و کتک زدن او را فشار داد .

دفتر دوستم در بیانیه‌ای ، این اتهام را توطئه‌ای برای بدنام کردن معاون رئیس‌جمهور خواند . در این بیانیه گفته شده‌است که آقای Ishchi ربوده نشده است، اما به جای آن توسط نیروهای امنیتی به اتهام حمایت از مخالفان دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارد .

در این بیانیه گفته شده‌است : " روشن است که عناصر عروسکی وجود دارند که می‌کوشند بر درک بین‌المللی تاثیر بگذارند و توصیه ما به آن‌ها اجتناب از قضاوت عجولانه و زود هنگام است ."

چندین شاهد گزارش دادند که دوستم دوستم را با کتک زدن آقای Ishchi و داشتن مردانش با او در کامیونی در طی مسابقه بزکشی در شمال افغانستان در ماه گذشته دیدار کرده‌است . با وجود درخواست‌های مکرر ، دوستم و کارمندان او در مورد اتهامات در آن زمان اظهار نظر نکردند .

آقای Ishchi در این مصاحبه گفت : " اگر او دشمنی با من داشته باشد ، اگر او مرا با گلوله کشته بود ، مشکلی نداشتم . " آن‌ها باید دلایل آن را به من بگویند . اگر او معاون رئیس‌جمهور باشد ، من هم یک انسان هستم ، حق دارم در این کشور زندگی کنم ."

بسیاری از سفارتخانه‌های کشورهای غربی در کابل روز سه‌شنبه درباره اتهامات آقای Ishchi ابراز نگرانی کردند ، که او همچنین به دیگر سازمان‌های خبری نیز گفته و خواهان انجام تحقیقات شد .

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد : " اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در کابل ، استرالیا ، کانادا و نروژ در رابطه با گزارش‌ها درباره نقض حقوق بشر و سو استفاده علیه آقای احمد Ishchi و نیز در مورد اتهامات مطرح‌شده علیه معاون اول رئیس‌جمهور ، ژنرال عبدالرشید دوستم ، تماس گرفتند ."

Editors

بایدن چگونه راه را برای انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالی هموار کرده‌است؟

چگونه یک Crackdown در MS - ۱۳ از دانش آموزان دبیرستان بی‌گناه شناخته شد

مکاشفه یوحنای رسول در این جا است

هارون Chakhansuri ، یک سخنگوی رئیس‌جمهور ، گفت که دولت ملتزم به تحقیق درباره این اتهامات است .

آقای Chakhansuri گفت : " برای دولت افغانستان ، هیچ‌کس بالاتر از این قانون نیست . ما به طور کامل این اتهامات را بررسی خواهیم کرد. حاکمیت قانون و پاسخگویی از خود دولت آغاز می‌شود و ما متعهد به آن هستیم ."

عبدالرشید دوستوم ، معاون رئیس‌جمهور افغانستان ، در سال ۲۰۱۳ . دفتر او آقای Ishchi را به اتهام توطئه برای بدنام کردن گناه president.Cred متهم کرد . صباوون / آژانس Pressphoto اروپا

دوستم دوستم یک جنگ‌سالار سابق با سابقه اتهامات نقض حقوق بشر و سو استفاده از جمله اقدامات فیزیکی تلافی جویانه بر علیه متحدان و رقبا است . در گذشته ، دولت ایالات‌متحده ، با وجود اینکه دوستم دوستم را به عنوان یکی از اولین متحدان خود در جنگ انتخاب کرده بود، از رئیس‌جمهور سابق ، حامد کرزای ، علیه استفاده از سردار به عنوان یک متحد مبارزه دعوت کرده بود .


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی