soldiership

  • ۰
  • ۰

شناخت

دو سخنرانی ، یک دهه غیر از: چگونه از اوباما فرار می‌کنند ؟

رئیس‌جمهور باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه قاهره سخنرانی کرد .

اعتبار

استفان Crowley / نیویورک‌تایمز

رئیس‌جمهور باراک اوباما در دانشگاه قاهره در ۲۰۰۹.Cred itCreditStephen کراولی و نیویورک‌تایمز صحبت می‌کند .

نویسنده : مگان specia و آلن Yuhas

۱۰ ژانویه ۲۰۱۹

سخنرانی روز پنجشنبه توسط وزیر امور خارجه مایک Pompeo در دانشگاه آمریکایی قاهره ، طرح اهداف خاور میانه دولت ترامپ ، در تضاد با سخنرانی معروف رئیس‌جمهور باراک اوباما در همان شهر نزدیک به یک دهه قبل بود .

آقای Pompeo مسئول قبلی کاخ سفید را به خاطر " misunderstandings بنیادی " سرزنش کرد که " بر زندگی صدها میلیون نفر در مصر و سراسر منطقه تاثیر می‌گذارد ."

سخنرانی آقای اوباما در سال ۲۰۰۹ کمی شبیه معکوس کردن دیدگاه دولت ترامپ است . در اینجا چند نقطه مقایسه وجود دارد :

آغازی جدید

آقای اوباما گفت : " من به اینجا آمده‌ام تا آغازی جدید بین ایالات‌متحده و مسلمانان سراسر جهان را جستجو کنم " ، موضوعی که به تمرکز بیشتر پیام او به خاور میانه تبدیل شد . هدف از این سیاست " تایید گذشته " و کار به سوی اهداف مشترک " براساس منافع مشترک و احترام متقابل " است .

او گفت : " تاریخ بشر اغلب سابقه ملت‌ها و قبایلی است که در کنار یکدیگر هستند تا به منافع خود خدمت کنند. با این حال در این عصر جدید ، اینگونه نگرش‌ها به خود شکست می‌دهند . با توجه به وابستگی متقابل ما، هر نظم جهانی که یک کشور یا یک گروه از مردم را بر دیگری ارجح داند ، به طور اجتناب‌ناپذیری با شکست مواجه خواهد شد."

آقای Pompeo از عدم تمایل دولت قبلی به استفاده از نفوذ ما انتقاد کرد و اظهار داشت که تحت حکومت اوباما ، ایالات‌متحده " به دروغ خود را به عنوان نیرویی برای آنچه که در خاور میانه می‌شود ، می‌بیند ."

اکنون در ۲۴ ماه گذشته ، ایالات‌متحده تحت سلطه رئیس‌جمهور ترامپ ، نقش سنتی خود را به عنوان نیرویی برای خوب بودن در این منطقه ، برجای نشانده‌است ، زیرا ما از اشتباه‌ات خود آموخته‌ایم ."

اسراییل و دولت فلسطین

آقای اوباما سرسختانه از یک راه‌حل دو ایالتی حمایت کرد ، و تصریح کرد که رابطه " غیرقابل شکستن " آمریکا با اسرائیل در عین محکوم کردن سیاست‌های اسرائیل مبنی بر تضعیف تلاش برای حل یکی از سخت‌ترین نبردها را تضعیف کرده‌است .

بنابراین بگذارید بدون شک وجود داشته باشد: وضعیت مردم فلسطین غیرقابل‌تحمل است . آمریکا به آرمان‌های مشروع فلسطین برای منزلت ، فرصت و وضعیت خود تبدیل نخواهد شد ."

اسرائیلی‌ها باید اذعان کنند که درست همانطور که حق اسرائیل برای موجودیت نمی‌تواند انکار شود ، نه می‌تواند فلسطین را انکار کند ."

آقای Pompeo در مورد روند صلح کمی گفت و هیچ اشاره‌ای به راه‌حل دو ایالتی نکرد و اظهار داشت : " دولت ترامپ همچنین به تلاش برای برقراری صلحی پایدار و پایدار بین اسرائیل و فلسطینی‌ها ادامه خواهد داد " .

او گفت : " ما به قول خود وفادار ماندیم . رئیس‌جمهور ترامپ با وعده به رسمیت شناختن شهر اورشلیم - مقر دولت اسرائیل - به عنوان پایتخت کشور ، مبارزه کرد . در ماه مه ، ما سفارت ایالات‌متحده را در آنجا منتقل کردیم . این تصمیمات به احترام یک قطعنامه دو حزبی از بیش از دو دهه پیش است ."

هم‌کاری با ایران

آقای اوباما در سال ۲۰۰۹ در را برای گفتگو با ایران باز کرد و به " سابقه آشفته " اعتراف کرد و مدعی شد که هم‌کاری با تهران در راستای منافع منطقه بوده‌است .

وی گفت: " من به جای اینکه در گذشته به دام بیفتم ، آن را برای رهبران و مردم ایران روشن کرده‌ام که کشور من آماده حرکت به جلو است . اکنون سوال این است که ایران مخالف چه چیزی است ، بلکه آن چه آینده می‌خواهد باشد ."

آقای Pompeo سخنرانی خود را در محکومیت ایران متمرکز کرد و از تمایل آقای اوباما برای مذاکره با رهبران ایران انتقاد کرد .

" آرزوی ما برای صلح به هر قیمتی باعث شد که ما با ایران ، دشمن مشترک مان ، معامله کنیم .

" تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این رژیم نیرومندترین کشور در تاریخ محسوب می‌شود و تا زمانی که ایران همانند یک کشور عادی رفتار کند سخت‌تر خواهد شد ."


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی