soldiership

  • ۰
  • ۰

دلبر

حمله بمبگذار به علمای افغان برای محکوم کردن خشونت

در روز دوشنبه , در نزدیکی محل یک بمب‌گذاری انتحاری در کابل , افغانستان .

اعتبار

رحمت گل / مطبوعات وابسته

یک ایست بازرسی در نزدیکی محل یک بمب‌گذاری انتحاری در کابل , افغانستان , بر روی آسوشییتدپرس / آسوشیتدپرس

نوشته شده توسط مشعل مشعل

۲۲ ژوئن ۲۰۰۷

کابل , افغانستان - یک بمب‌گذار انتحاری در روز دوشنبه یک گردهمایی از علمای مذهبی افغان را هدف قرار داد که در روز دوشنبه برای محکوم کردن چنین حملاتی جلسه داشتند و مقامات گفتند که حداقل سه تن از مردم کشته شده‌اند .

حشمت‌الله استانکزی , سخنگوی پلیس کابل , گفت که این مهاجم یک دستگاه در نزدیکی یک چادر بزرگ در پایتخت افغانستان منفجر کرد که هزاران روحانی برای پایان دادن به خشونت دیدار کرده بودند .

مقامات گفتند که حداقل سه نفر در این حمله زخمی شده‌اند .

تعداد زیادی از روحانیون برای شورا جمع شده‌بودند . تنها یک ساعت پیش از حمله , آن‌ها بمب‌گذاری انتحاری را غیراسلامی اعلام کرده و گفتند که هیچ توجیهی برای این خشونت وجود ندارد .

روحانیون در بیانیه‌ای گفت : " با استفاده از انسان , اشرف مخلوقات , به عنوان ابزار جنگ , بی‌احترامی به بشریت است . "

دولت اسلامی مسئولیت این گروه افراطی را بر عهده گرفت . پلیس این بمب‌گذار انتحاری را صدیق آل - فارسی شناسایی کرد و گفت که او در " عملیات شهادت طلبانه " با هدف علمای مذهبی خائن کشته شده‌است و یک کمربند انفجاری را منفجر کرده‌است که در مورد کشتن مردم بیگناه کشته یا زخمی شده‌است .

هم دولت اسلامی و هم جنبش طالبان که از مدارس اسلامی در دهه ۹۰ بزرگ شده‌اند , مسئولیت حمله به روحانیون و علمای مذهبی را بر عهده گرفته‌اند که آن‌ها را خائن و مرتد می‌دانند . شورشیان طالبان از حضور نیروهای خارجی در افغانستان به عنوان توجیهی برای جنگ مقدس استفاده کرده‌اند .

مولوی یک روحانی برجسته که در این نشست شرکت کرده بود , گفت : " وقتی صدای انفجار بلند را شنیدیم , از محوطه خارج شدیم . " همه ما پراکنده شده‌ایم و به دنبال پناه‌گاه هستیم . "

او گفت : " من نمی‌دانستم بعد از آن چه اتفاقی افتاد . " " اما وقتی فهمیدم که وسیله نقلیه من صدمه‌دیده و بسیاری از مردم شهید شدند . " درست در پایان گردهمایی بود . "

صدها تن از علمای مذهبی که از دولت طرفداری کرده‌اند و یا آشکارا طالبان را محکوم کرده‌اند , از زمانی که این گروه از قدرت برکنار شد , به بن‌بست رسیده‌است . چنین خشونت هدفمند باعث شده‌است تا بسیاری از روحانیون - حتی آن‌هایی که از خونریزی به نام اسلام ترسیده بودند - ساکت بمانند .

انتخاب ویراستاران

" توطئه کننده " : چرا کارگران پمپ‌های پستان را به زندان قاچاق می‌کنند

در کلیسای کاتولیک مردی همجنس گرا بود . سپس تهدیدها شروع شد .

به عنوان دریاهای گرم و گالاپاگوس , جزایر گالاپاگوس یک آزمون تکاملی عظیم است.

مقامات گفتند که در استان جنوبی قندهار , کرسی سابق قدرت طالبان که شمار زیادی از علما در طی سال‌ها ترور شده‌اند , عبدالحق شفق روز دوشنبه به ضرب گلوله کشته شد . او یک روحانی برجسته در حمایت از مطبوعات دولت برای صلح بود .

مولوی شفیع الله نورستانی که روز دوشنبه در اثر انفجار پرتاب شد و پایش را زخمی کرد , گفت : " ما درباره خطرات می‌دانیم , اما ما به عنوان محققان فکر کردیم که برگزاری گردهمایی علی‌رغم همه خطرات مهم است زیرا دستیابی به صلح هدف اصلی ما است . " هیچ چیز نمی‌تواند ما را متوقف کند - نه این حملات یا هر چیز دیگری . ما آماده ایم تا برای رسیدن به صلح نهایت تلاش خود را بکنیم . "

گردهمایی علمای مذهبی در روز دوشنبه بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت افغانستان برای کاهش فضای طالبان و ترغیب گروه به دیدار برای مذاکرات صلح بود . با این حال , شورشیان در برابر عملیات نظامی که در سال ۲۰۱۰ آغاز شد , انعطاف‌پذیر شده‌اند .


منبع سایت سربازی

  • ۹۷/۱۰/۲۳
  • hossein figo

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی